(47) وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ بِأَنَّ لَهُم مِّنَ اللَّهِ فَضْلاً كَبِيراً
(47) وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ بِأَنَّ لَهُم مِّنَ اللَّهِ فَضْلاً كَبِيراً
(۴۷) و مؤ منان را بشارت ده كه براي آنها از سوي خدا فضل و پاداش بزرگي است.
به مؤمنین بشارت بده كه اگر شما به ياد حق بوديد خدا بر شما صلوات ميفرستد و از اين راه شما را تحت ولايت خود اداره ميكند. اگر ﴿اللّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا﴾ هست كه هست راهش هم همين صلوات الهي است ﴿وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ بِأَنَّ لَهُم مِّنَ اللَّهِ فَضْلاً كَبِيراً﴾.
كلمه (فضل ) به معناى عطا كردن بدون استحقاق گيرنده است، و در جاى ديگر عطاى خود را توصيف كرده و فرموده : (مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا هر كس كار نيكى بياورد ده برابر آن [پاداش] خواهد داشت)، و نيز فرموده : (لَهُمْ مَا يَشَاءُونَ فِيهَا وَلَدَيْنَا مَزِيدٌ هر چه بخواهند در آنجا (بهشت) دارند و پيش ما فزونتر [هم] هست )، كه در اين دو آيه بيان كرده كه او از ثواب آن قدر مى دهد، كه يك مقدارش در مقابل عمل قرار مى گيرد، و بيشترش در مقابل عملى قرار نمى گيرد، و اين همان فضل است، و در آيه شريفه هيچ دليلى نيست بر اينكه دلالت كند كه اين اجر زيادى مخصوص آخرت است.
خب اگر خدا(ی بزرگ) از چيزي به عنوان فضل با بزرگي ياد ميكند فرمود فضلِ كبير است ديگر انسان نگران هيچ چيزي نبايد باشد.